Платите за комуналку вчасно? Маєте право на належну якість послуг!

  У рамках загальнонаціонального проекту «Я МАЮ ПРАВО» надаємо роз’яснення механізму  захисту прав  споживачів житлово-комунальних послуг.

  Основними нормативними актами в сфері захисту прав споживача житлово– комунальних послуг є Закони України «Про захист прав споживачів», «Про житлово-комунальні послуги». Житлово-комунальні послуги — це результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил. До житлово-комунальних послуг відносяться всі послуги, які забезпечують нам належні умови проживання, зокрема – вивезення побутових відходів, послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, постачання електричної енергії, водо-, газопостачання тощо.

  Серед учасників відносин у сфері житлово-комунального господарства Закон розрізняє:

- виробників (виробляють послуги), виконавців (надають послуги),

- власників (володіють відповідним приміщенням),

-  споживачів (споживають або мають намір споживати послуги).

  Що робити та куди звертатись у разі порушення виконавцем послуг умов договору?

1.Споживач має право викликати представника підприємства-управителя для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначити строки, види, показники порушень та максимально описати, в чому саме були порушені права.

   Представник виконавця відповідної послуги зобов’язаний з’явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Тому для того, щоб розуміти, як діяти у випадку порушення  прав споживача ЖКП, у першу чергу необхідно уважно ознайомитися з умовами договору.

  Якщо виконавець виконав  вимогу та направив до вас свого представника, то тепер необхідно скласти акт-претензію, який маєте підписати ви та представник виконавця послуги.

  Якщо ж представник виконавця  не з’явився для підписання акта у встановлений договором строк або необґрунтовано відмовився від підписання акта-претензії, то акт вважається дійсним, якщо його підпишете ви, а також не менш як два ваших сусіди.

2. Направлення акта-претензії виконавцю відповідної послуги, який протягом трьох робочих днів з моменту отримання акта-претензії має вирішити питання про перерахунок здійснених вами платежів або надати вам обґрунтовану письмову відповідь у задоволенні вашої претензії. Тут важливо правильно направити свою претензію. Робіть це або рекомендованим листом (з повідомленням про вручення) або нарочно, під розпис про отримання.

3.Якщо виконавець відповідної послуги відмовив  у задоволенні  претензії, то ви маєте право звернутися до суду за захистом своїх прав.

  Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі  звільняються від необхідності сплачувати судовий збір.

  У сфері житлово-комунального господарства діють такі ж правила, як і в будь-якій іншій сфері послуг, тому якщо ви сплачуєте вартість житлово-комунальних послуг, то маєте  отримати послуги саме тієї якості, яка передбачена для конкретної житлово-комунальної послуги. Кожен споживач має контролювати якість наданих послуг та НЕ БОЯТИСЬ  звертатися до виконавців відповідних послуг з метою відновлення їх якості та безпосередньо захищати свої права. Адже якщо люди вчасно сплачують за послуги, не мають боргів, то і мають право наполягати на належній якості послуги.

         Особи, визначені ст. 14 Законом України “Про безоплатну правову допомогу” (якщо дохід не перевищує 2-х прожиткових мінімумів; якщо пенсія особи з інвалідністю не перевищує 2- прожиткових мінімумів; ветерани війни;  внутрішньо переміщені особи; особи з особливими заслугами перед Батьківщиною, діти тощо) мають ПРАВО НА ПРИЗНАЧЕННЯ АДВОКАТА ЗА РАХУНОК ДЕРЖАВИ для представництва своїх інтересів в суді та інших органах.

  За більш детальною інформацією з даного питання та інших правових питань ви можете звернутись до Першого криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги: м.Кривий Ріг, вул.Качалова, 2 (пл.О.Поля), 405-54-04- 098-040-83-70.

  У разі виникнення проблем у стосунках з підприємствами-надавачами послуг, ви зможете та4кож отримати роз’яснення, консультації, юридичну допомогу, звернувшись  до Бюро правової допомоги:

Апостолівське — 05656-9-12-90, 068-208-50-52, м.Апостолове, вул.Центральна, 63.

П'ятихатське — 05651-3-14-29, 096-188-55-43, м.П'ятихатки, вул.Пушкіна, 107.

Криворізьке — 0564-95-78-85, 067-276-54-76, м.Кривий Ріг, вул. С.Конткевича, 37.

Жовтоводське — 050-505-28-33, м.Жовті Води, бульвар Свободи, 62.

 

Телефон всеукраїнської гарячої лінії 0-800-213-103 (цілодобово, безкоштовно).