Скасовано штрафів шести особам на загальну суму понад 97 тисяч гривень

   У рамках загальнонаціонального проекту “Я маю право” продовжуємо інформувати українців про їхні права.

   Так, до Першого криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги незрідка звертаються клієнти, які скаржаться на неправомірні штрафи, накладені підприємствами-постачальниками комунальних послуг.  Усім споживачам  варто пам'ятати, що використання недооблікованої електроенергії тягне за собою відповідальність. Але трапляються випадки з боку комунальників, коли права споживачів або порядок нарахування штраів порушуються. За час своєї роботи начальник відділу представництва Володимир Шишов виявляв і доводив порушення порядку складання акта про порушення, неналежне повідомлення споживача про розгляд справи в суді, неправильний розрахунок недооблікованої електроенергії, непричетність особи до житла. Серед найяскравшіих перемог у практиці Володимира Миколайовича: скасування штрафів, накладених ПАТ “Дніпрообленерго” в 54980 грн., 26241 грн. Усього юрист тільки за останні півроку скасував в судовому та позасудовому порядку штрафів, накладених на 6 осіб на загальну суму 97782 грн.  Підприємствами ПАТ “Криворіжгаз” та ПАТ “Дніпрообленерго”.

   Що ж робити, якщо до вас прийшли перевіряти лічильник?

1. При контрольних та інших перевірках наполягайте ознайомитись з документами, які посвідчують особу представників енергопостачальної організації. Запишіть № та серію посвідчення, ПІБ  або сфотографуйте  сам документ.

2. Ні в якому разі не залишайте представників енергопостачальної компанії наодинці з лічильником, уважно слідкуйте за їхніми діями, за необхідності запросіть когось із сусідів (родичів, знайомих, соціальних працівників).

3. У разі складання акта про порушення у графі згоден/не згоден людина має право висловити зауваження щодо дій представників енергопостачальника. Вимагайте другий примірник акта про порушення.

4. Пам'ятайте, що акт про порушення має бути розглянутим комісією енергопостачальної організації за обов'язковою участю споживача, інформація про час та місце засідання мають бути зазначені в акті про порушення.

5. Рекомендуємо брати участь у засіданні такої комісії разом з представником (юристом або адвокатом) для належного захисту своїх прав.

6. Рішення комісії щодо розгляду акта про порушення та нарахування  штрафу можуть бути оскаржені в контролюючих органах (НКРЕКП, Держенергонагляд, Міністерство енергетики та вугільної промисловості тощо).

   Корисні контакти для оскарження актів про порушення:

   Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг: 03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19, тел.: (044) 204-48-27 , e-mail:  box@nerc.gov.ua,    pr@nerc.gov.ua

   Відділ Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг у Дніпропетровській області (НКРЕКП):

   49000, м. Дніпро,  вул. Володимира Мономаха, 17А, тел. (056)745-46-55, e-mail:  energo.dp@newline.net.ua

   Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії:

  м.Київ вул. Дорогожицька, 11/8

Інспекція Держенергонагляду у Дніпропетровській області

49000, м.Дніпро, вул.Московська, 17а, тел.056-740-90-04

Міністерство енергетики та вугільної промисло/вості:

01601, м. Київ, вул. Хрещатик, 30

(044) 594-66-05, (044) 531-36-89, електронна пошта: kanc@mev.gov.ua

   Скарги варто складати обгрунтовані і направляти їх  рекомендованим листом, зберігаючи корінець та чек.

7. Якщо в досудовому порядку оскаржити акт про порушення не вийшло (а ви переконані у своїй правоті) – звертайтесь до суду з позовною заявою.

   Особи, визначені ст. 14 Законом України “Про безоплатну правову допомогу” (якщо дохід не перевищує 2-х прожиткових мінімумів; якщо пенсія особи з інвалідністю не перевищує 2- прожиткових мінімумів; ветерани війни;  внутрішньо переміщені особи; особи з особливими заслугами перед Батьківщиною, діти тощо) мають ПРАВО НА ПРИЗНАЧЕННЯ АДВОКАТА ЗА РАХУНОК ДЕРЖАВИ для представництва своїх інтересів в суді та інших органах.

  За більш детальною інформацією з даного питання та інших правових питань ви можете звернутись до Бюро правової допомоги Першого криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги:

м. Апостолове, вул.Центральна, 63 (щодня, окрім вихідних, з 8.00 до 17.00);

м. П'ятихатки, вул.Пушкіна, 107 (щодня, окрім вихідних, з 8.00 до 17.00);

м. Жовті Води, бульв.Свободи, 62 (щодня, окрім вихідних, з 8.00 до 17.00);

м. Зеленодольськ, вул.Енергетична, 10 (щочетверга, з 9.00 до 13.00);

м. Кривий Ріг, вул.С.Конткевича, 37 (щодня, окрім вихідних, з 8.00 до 17.00).

Телефон всеукраїнської гарячої лінії 0-800-213-103 (цілодобово, безкоштовно).